Вести и обавештења

Свечана додела ваучера ученицима генерације за похађање програма „Брзо читање са разумевањем и техникама памћења“

Читање је једна од најбитнијих активности савременог човека. Читањем спознајемо идеје, образујемо се, забављамо се. Убрзани темпо живота захтева да све обављамо на што бржи и ефикаснији начин. Читати и учити брже је могуће.

 

Дана, 30.06.2017.год. у просторијама Про-Менс центра одржана је свечана додела ваучера за похађање програма брзог читања (fast forward).

 

Ваучере су добили ђаци генерације који су показали највише резултате у протеклој школској години. Ђаци су из 20 основних нишких школа са којима је Про-Менс центар склопио протокол о сарадњи у мају месецу.

 

Добитница награде је и ученица генерације нашe школе, Исидора Гавриловић из одељења 8/2.

 


 

 


 
Обавештење за ученике и родитеље 6. разреда

Полагање теста језичких способности (енглески језик) за улазак у двојезично одељење

УТОРАК   06.06. 2017 У 1100 - ПИСМЕНИ

СРЕДА     07.06. 2017 У 1100 - УСМЕНИ


 
Исидора Гавриловић - најбољи математичар у Округу
Окружно такмичење ученика основних школа из математике одржано је 25.03.2017. у ОШ „Учитељ Таса“ у Нишу. Ученица одељења VIII2 Исидора Гавриловић је освојила максималних 100 поена и прву награду. Она је једина из oсмог разреда у Округу урадила тачно свих 5 задатака, што је резултат њеног рада и рада њене наставнице математике Марине Стојић. Захваљујући томе пласирала се на Државно такмичење, које ће бити одржано од 28. до 30.04.2017. године у ОШ „20. Октобар “ - Нови Београд.

 
Дан отворених врата

Поштовани родитељи,

Oбавештавамо вас да ће Основна школа Краљ Петар I” у среду, 5. априла 2017. године у трајању од 18 до 19.30 часова, организовати Дан отворених врата, за представљање и промоцију средњих школа.

Тим поводом позиване су све средње школе са територије града Ниша, да у оквиру програма професионалне оријентације ученицима и родитељима представе школу.


 
Окружно екипно такмичење у шаху

Окружно екипно такмичење у шаху оджаће се 19.03.2017. године у нашој школи са почетком у 10 часова.

 

Потребно је доћи 15 минута раније и понети опрему (гарнитуре и сатове).


 

Архива

Home Вести Пројекти Реализовани пројекти
Реализовани пројекти
Пројекат Рециклажа

Школски пројекат: Рециклажа

Пројекат се реализује на еТwinning порталу.

Рециклирање као облик борбе против загађења природе.

Предмети: Музичка култура, разреднa наставa, Уметност

Узраст ученика: 7 - 10

Циљеви: Развити еколошку свест код деце. Што више искористити отпад као средство у настави.

Радни поступак: Заједничким радионицама, разменом фотографија, преко интернета, разменом идеја.

Очекивани резултати: Развијена свест о значају заштите животне средине. Развијање маште и креативности приликом израде играчака и наставних средстава помоћу рециклирања.

Координатор и партнер пројекта: Сузана Миљковић

 
Пројекат Јабука на великом школском одмору

Школски пројекат: Jабука на великом школском одмору

Пројектом је предвиђено да ученици током ових дана побољшају квалитет своје исхране а нарочито ужину коју конзумирају у школи. Потребно је да грицкалице замене здравим оброком.

Ученици би са пројектом и начином реализације били обавештени на часу одељењског старешине.

Време реализације: Овај пројекат се може реализовати у октобру када су Дани здраве хране.

Време трајања: 2 недеље

Ток пројекта: Деца би ових да доносила по једну јабуку од куће за ужину. Ради лакше реализације пројекта и обезбеђивања учешћа што већаг броја учесника, свако дете би могло да добије кратак упитник о јабуци који би требало да попуни и тако допринесе пројекту. Њихов задатак би био да свакода дана напишу по нешто о јабуци коју доносе. Оно о чему би деца могла да пишу је: Које сорте је та јабука, Какв је њен укус, Каквог је мириса, Кава је њена боја, Које све витамине и остале састојке можемо наћи у јабуци, Каада се саде јабуке, Како се негују, Које болести нападају дрво јабуке, Како изгледа стабло и лист јабуке о којој пишу, Одакле је пореклом та врста јабуке, Мерење јабуке, Обичаји у Срба везани за јабуку, Рецепти за спремање хране са јабуком. Ова питања би се нашла на упитнику који би свако дете добило на почетку пројекта а предавало га по завршетку . Пре доласка у школу њихов задатак би био да на интернету претраже и информишу се о свему што им је потребно да би могли да одговоре на сва ова питања.

Предмети обухваћени пројектом: Српски језик/писање састава, читање књижевних дела о јабуци, математика/мерење јабуке, ликовна култура цртање јабуке, географијa/истраживање географског порекла јабуке, музичка култура/певање песама о јабуци, хемија / проучавање састава јабуке, страни језици/ садржаји на страном језику о јабуци, ППД/СОН, биологија/проучавање о сорти и њеним карактеристикама, изглед плода, стабла, корена, листа, Информатика, народна традиција.

Резултати пројекта: Пројектом би се створила база дечијих радова о јабуци, о различитим врстама јабуке. Радови који су настали на часу ликовне културе били би презентовани за школској изложби радова.

Циљ пројекта: Пројектом би ученици сазнали о нутритивној вредности јабуке, витаминима које садржи, значају воћа у исхрани, изменили досадашњи начин исхране и усвојили нов, здрав. Подигли би свест о здравој исхрани, њеним дугорочним бенефитима за њихово здравље.

Очекивани резултати код ученика: Да ученици усвоје здраве навике у исхрани, прошире своја знања о јабуци и врстама јабуке, схвате значај здравог начина исхране. Размена рецепата о јелима и посластицама које се спремају са јабуком.

 

 
Пројекат Дани лепих речи

 

 
Пројекат Билатерална сарадња са са француским Колежом ''Marcellin Berhelot''

Назив пројекта: Билатерална сарадња са француским Колежом "Marcellin Berhelot" у Беглу, у области Аквитанија у Француској.

 

Циљ пројекта: Кореспонденција француских и српских ученика, размена педагошких искустава француских и српских наставника, размена ученика и наставника

 

Циљна група: ученици од 5. до 8.разреда који уче француски језик и наставници

Резиме пројекта: Завршена је прва етапа (двогодишња сарадња од 2012-2014 године), а резултат сарадње су: припремна посета француских и српских представника школа октобра 2012. године у Нишу и јануара 2013. године у Беглу; боравак српских основаца у октобру 2013. године у Беглу, у породицама француских ученика Колежа "Marcellin Berthelot", у пратњи директора школе, наставника француског и енглеског језика и родитеља (лекара); затим узвратна посета-боравак француских ученика у марту 2014. године, за време Светске франкофоније у Нишу, у српским породицама ученика ОШ „Краљ Петар I". Одиграна је француско-српска представа „Мали Принц’’ у нишком Народном позоришту, 21. марта 2014. године. У представи је учествовало 60 ученика.

 

Следи наставак билатералне сарадње између ове две школе (2014-2016. године). Програма наставка сарадње подразумева наставак кореспонденције између ученика, размену педагошких искустава наставника, размену ученика и наставника. Реализовано је заједничко учешће на конкурсу у мају 2015. године "Европски грађанин", под покровитељством Консеј Женерала из

 

Пројекат Хоспитовање француских студената са Високе школе за професорат и образовање у Бордоу у ОШ "Краљ Петар Први"

 

Висока школа за професорат и образовање у Бордоу нуди обнављање/продужетак партнерства са нашом школом јер су јако задовољни прошлогодишњом сарадњом подједнако на културном и професионалном плану и захваљују се због тога. Заузврат они нуде студијско путовање наше школске делегације у Бордо.

Висока школа за професорат и образовање у Бордоу омогућује својим студентима који су на Мастеру 1 да други, обавезни практични стаж обаве у иностранству, конкретно у Србији. Студенти би посматрали рад са децом узраста од 3 до 11 година, припремали и изводили наставу у сарадњи са наставником француског језика школе у којој се изводи хоспитовање, учествовали у активностима школе за време боравка у нашој школи, у трајању од 2 недеље и сазнали много више о школском систему Србије. Посета је предвиђена у периоду од 11. до 22.јануара 2016.године.

 

Програм Школски ДЕЛФ 2016

 

Министарство просвете, науке и технолошког развоја Србије и Амбасада Француске у Србији установили су програм којим се омогућава школским установама да организују ДЕЛФ, испит тестирања нивоа знања француског језика, који је међународно признат и кога је осмислило француско Министарство образовања. Школски ДЕЛФ је једна врста озваничења знања француског и односи се на нивое А1, А2, Б1 и Б2 и организује га сваке јесени Француски институт у Србији у сарадњи са школским установама акредитованим од стране српског Министарства и Амбасаде Француске.

 

Зашто школски ДЕЛФ?

- да би се ученицима омогућило да добију светски признату диплому о стеченом нивоу знања француског језика (норма АЛТЕ)

- да би се ученицима омогућило добијање сертификата у најближој установи, у њиховом граду

- да би ученици могли да озваниче свој ниво знања француског како би могли да планирају даље школовање (упис у билингвално одељење или у неку филолошку гимназију, студирање у Француској)

- да би се повећала атрактивност ваше школске установе и франкофоније у вашем граду

- да би се ваша установа укључила у пројекат националних размера, који тежи да промовише разноврсност језика и званично признање нивоа знања

- да би се професори језика залагали за развој практичне наставе у складу са европским стандардима (Заједнички европски оквир за одређивање нивоа знања језика, практични приступ...)

 

83 установе у Србији (основне и средње школе и гимназије) учествују у програму Школски ДЕЛФ. 800 кандидата је изашло на испит у марту 2015. и испитивало их је 130 обучених испитивача коректора.

Следећи школски ДЕЛФ у Србији биће организован 5. и 6. марта 2016.

 
Све боје јесени

У оквиру пројекта ACES урађена је активност са ученицима која представља занимљивост из науке у парку у школи.Ученици осмог разреда су најпре добили задатак да уоче сезонске промене на врстама у школском дворишту. Сви су се заједно сложили да је најочигледнија промена боје листова и њихово збацивање на врстама листопадног дрвећа. У условима ране јесени када температуре још увек нису тако ниске не може да се види спектар свих јесењих боја, али смо пробали да нађемо што различитије листове по боји. Углавном смо наилазили на зелену, жуту и смеђу боју. Ученици су износили своје претпоставке о томе откуд те промене боје и шта то дајелистовима боју. Да би дошли до закључка радили смо издвајање пигмената из листова методом хроматографије на папиру.  Потребан је био лабораторијски прибор и свежи зелени листови ради доказивања присуства пигмената и других боја, а не само зеленог хлорофила који је ученицима познат из ранијих разреда.Доказано је и присуство каротиноида који су присутни током целе године, али због веће концентрације хлорофила у периодима године када листови интензивно врше фотосинтезу, њихово присуство се не види. Тек на преласку из лета у јесен, када се дрвеће припрема за зиму, хлорофил се распада и дозвољава осталим пигментима дасе покажу и да се виде све боје листова.Ученици су се уверили у присуство осталих пигмената и у зеленом лишћу на крају експеримента када се на папиру издвојила и жута боја поред већ постојеће зелене.

 

 
«ПочетакПретходна123456СледећаКрај»

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Контакт информације

Основна школа Краљ Петар I

Адреса: Војводе Путника
18000 Ниш, Србија

Телефон/факс:
+381 18 290.004, 290.005
Е-пошта: kraljpetarnis@open.telekom.rs
Израда
POSITIVE IT & Media
Произведено у Србији

Valid XHTML and CSS.